luni, 8 septembrie 2014

chestionarul cdpl

invitat CDPL – George Geacăr (răspunsuri la un chestionar)

un chestionar
Baza de date- Autori
I.Fişa individuală
Nume: Geacăr
Prenume: Gheorghe
Pseudonim(e) literar(e): George Geacăr
Data şi locul naşterii: 03 02 1953 (data adevărată, 30 01 1953)
Blog/ site personal: georgegeacar.blogspot.com
Cărţi publicate (titlu, an, editura, tiraj): întâmplări cu creierul meu, 1997, Cartea Românească; concert pentru coarde vocale și nervi, 2002, Cartea Românească; Marin Preda și mitul omului nou, 2004, Cartea Românească; eu. zise el, 2005, Vinea; zoom. gaura de vierme, 2013, Casa de pariuri literare; foarte foarte aproape, 2014, Casa de pariuri literare.
Premii obţinute: premiul de debut în poezie al ASB, pe anul 1997
Colaborări: Amfiteatru, Luceafărul, Tribuna, SLAST, Romania literară, Ziua literară, Ramuri, Litere, Argeș, Revista nouă, Prăvălia culturală, Poesis, ca și cum
Cenacluri frecventate: Cenaclul din Titu, Cenaclul din Târgoviște, Cenaclul Amfiteatru, Cenaclul Numele poetului
Lecturi în cenacluri, cluburi…: în toate cenaclurile frecventate + Cenaclul Euridice
Debut în revistă: Amfiteatru și Luceafărul
Debut în cenaclu: Amfiteatru
Debut on-line (reviste literare on-line): Prăvălia culturală
Debut sonor (înregistrari Radio cu lecturi, casete audio difuzate public, audiobook): -
Debut underground (tipărituri neoficiale, fără ISBN): -
Debut în volum: întâmplări cu creierul meu, 1997, Cartea Românească, concurs de debut
II. Topuri (1-10) 
1. Edituri: Polirom, Cartea Româneacă, CDPL, Humanitas, Tracus arte, Paralela 45, Max Blecher, Curtea veche
2. Reviste literare: România literară, Observator cultural, Cultura, Luceafărul de dimineață, Argeș, Ramuri, Poesis internațional, Viața Românească, Timpul 
3. Cartea de poezie / Cartea de proză (autori români) - o să zic autori din ultimii ani: Dan Sociu, Ionuț Chiva, Diana Geacăr, t.s. khasis, Andrei Dosa, Andrei Doboș, Dmitri Miticov, V.Leac, Alexandru Mușina, Cristina Ispas, pentru poezie, și autorii Adrian Schiop, Octavian Soviany, O. Nimigean, Lavinia Braniște pentru proză
4. Bloguri / Site-uri culturale. clubliterar (când exista), tiuk!, prăvălia culturală
IV. Întrebări cu răspuns opţional:
1. Ce ţi se pare “în regulă” în literatura română actuală? Mi se pare foarte în regulă faptul că debutul în volum nu mai e o problemă, chiar dacă asta a adus și o inflație de tipărituri anoste.
2. Ce ţi se pare “în neregulă”?(ce te intrigă/nemulţumeşte/”atacă”) Mi se pare în neregulă faptul că niciun critic/ cronicar literar nu mai reușește să țină genul la nivelul la care îl tinea Manolescu în anii 70, 80.
3. Ai vrea să trăieşti din scris?(dacă da, cum vezi posibil acest lucru sau cum reuşeşti acest lucru?). Nici nu mă gândesc la asta
4. Cum “cuantifici” performanţa în literatură?(premii, nr. de cititori, statut literar…).Performanța în literatură o anunță un clopoțel care-ți sună în cap când citești anumite cărți
5. Ai un model de performanţă? Da, scriitorul american profesionist. Noi mai avem până acolo, deoarece avem alte tradiții, obligații și necesități de care nu ne-am dezbărat încă.
6. Ce ar trebui să includă un management literar performant? Ar trebui să includă imagine, promovare, creare de subiecte interesante pentru publicul cumpărător.
V. (Auto)portret
1. Un autoportret (în cuvinte). 
Un aiurit lucid
2. Un portret al generaţiei (unde şi cu cine te-ai încadra). Nu m-aș încadra în nicio generație.
VI. Ce-mi/ce-ți doresc eu ție?
1. Ce-mi doresc/propun eu ca scriitor?
 Să nu mai batem câmpii, să spunem ceva interesant pentru cei care citesc, adică pentru noi.
2. Ce-ţi doresc eu ţie, cititorule? Ce nu ţi-aş dori (vreodată)? Cititorule, nu și-aș dori decât să citești din plăcere.
VII. Ce-aş cere / pretinde:
1. Unui editor căruia îi predau manuscrisul. Nu mă pun în pielea editorului.
2. Unui jurnalist care mă intervievează. Să pună acele întrebări ale căror răspunsuri chiar ar putea interesa.
3. Unui juriu la un concurs naţional de debut. Să vadă ce e, dar mai ales ce ar putea fi.
4. Unui agent literar. Chiar nu știu. Probabil să știe să trezească interesul cititorilor.
5. Unui organizator de festival literar. Să aducă public, nu doar scriitori.
IX.
Cel mai…
Bun poem al meu este… 
Unul pe care probabil nu l-am scris? Nu știu.
Important aspect pentru mine ca autor este să… scriu ceva adevărat, sau măcar “adevărat”.
Cea mai…
Mare gafă făcută de când „activez” în literatură a fost…
 să ratez în niște situații când nu era cazul.
Cele mai…
Mari speranţe mi le-am făcut cu…
 Fiecare volum nou la care am lucrat. De exemplu acum cu romanul acumva
Grele momente au fost atunci când… am fost la un milimetru de moarte.
Cei mai…
Mulţi bani i-am câştigat pe volumul…
 să fim serioși.
Fericiţi oameni pe care i-am făcut cu o carte de-a mea… au fost mai mulți, mai ales cei necunoscuți.
X. Dacă…
Ar fi să schimb ceva din traiectoria mea literară, aş schimba… 
nu știu ce aș putea schimba, probabil nimic.
N-aş mai scrie, ar fi… dificil, n-aș mai avea niciun rost.
N-aş mai putea scrie ar fi… punctul final.
-mi pare rău de ceva, e că… de ce să-mi pară rău?
XI. Publicul
Să ne gândim puțin la ideea de public. Care e publicul de care ai nevoie? Există o cifră minimă dincolo de care publicul te motivează sau rămâne doar o noțiune abstractă? 

Poezia nu lucrează cu cifre mari. Lucrează cu calitate umană.
Ce mesaj ai pentru publicul tău actual? Dar pentru cel viitor, care va citi acest mesaj peste câțiva ani? 
Am făcut atât cât am putut. M-am straduit să pot cât mai mult.
Ce așteptări ai de la public?
Să nu uite de emoție.
Cauți publicul sau îl lași pe el să te caute? 
și și


XII.
Să presupunem că ești proprietarul unei librării. Ce faci în prima lună?

testez gusturile
Să ne imaginăm că lansezi un concurs literar. Cum s-ar numi?
“poate ești tu scriitorul pe care vrem să-l citim”
Să ne gândim că lucrezi la o strategie națională de promovare a scriitorilor români. Cu ce te gândești să începi campania?
Nu văd de ce m-aș gândi la asta. Aș studia, probabil, pe ce se bazează reținerea cititorilor români față de literatura română contemporană. Sigur aș descoperi ceva de folos pentru ambele părți.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu