sâmbătă, 5 aprilie 2014

sighișoara, de neatins (alt fragment)

când există două variante de lucru, o alegi pe cea proastă. trebuia să folosesc grătarul nostru, al campingului era uriaș. și lemnele pentru grătar în intenție erau bune, stejar tare, dar stejarul arde mai greu, durează până se face jar. le-am despicat cu toporișca din portbagaj, uite ce fac cu ea îmi venea, plin de nervi, să le spun, dac-ar fi fost de față, tuturor celor care s-au uitat într-un moment sau altul, în portbagajul meu și au întrebat surprinși la ce-mi trebuie așa ceva. o toporișcă, totuși, e armă albă, nu se știe ce faci cu ea la nervi. aveam și grătar, și încă două, nu unul, cel nou avea suport, stătea singur, cel vechi, foarte bun altfel, trebuia să-l manevrezi pe o parte și pe alta și să-l sprijini de ceva, niște pietre eventual. l-am ales pe cel nou, dar n-am fost inspirat. lemnul ardea greu, tirajul de aer nu funcționa, căci se bloca cu cenușă. ni se lungiseră fețele de foame, ni se ascuțiseră ochii. și era foarte cald, o zi toridă, stăteam sub soarele arzător și ne coceam o dată cu jertfa de pe grătar. a durat mai bine de o oră să iasă prima șarjă de mici. mirosul jerfei de carne tocată sau cine știe ce altceva adusese aproape de noi o pisicuță portocalie. cristi a întins mâna spre ea ca s-o mângâie, dar pisicuța s-a zbârlit neașteptat de violent și a ripostat cu ghearele și a mârâit cu o voce pisicească de animal bătrân, agresiv. ia pleacă de-aici, tâmpito, în cazul ăsta. ia te uită la ea!  n-oi fi vrând să ne zgârii fiindcă-ți dăm de mâncare. pisicuța nu pleca, stătea ceva mai departe și aștepta. mie mi s-a făcut rău deodată, cum am luat prima gură de bere după micii fierbinți, nu-mi găseam locul, nici în picioare nici pe scăunelul metalic cu pânză. răul din mine venea ca un val, nu mi se mai întâmplase așa și nu știam ce să fac. mi-aduceam aminte aiurea-n tramvai cum povestea o femeie, bărbatul meu, zicea, mi-a zis, femeie, mor că mi-e rău, lasă-mă să m-așez în pat. s-a așezat și-a murit pe loc, ca un pui de găină cu gâtul rupt. asta da, moarte, de ce să te mai chinuiești. răul venea peste mine, nu mai controlam propriul corp, m-am ridicat în picioare doar ca să fac ceva, dar imediat a trebuit să m-așez și m-am dus spre stiva de lemne tăiate butuci pentru foc, m-am lăsat jos și am ajuns pe iarba verde, stăteam întins. era plăcut, multă verdeață, câteva sălcii în preajma râului, la câțiva metri. era un decor simplu, minimalist, iarbă, sălcii și râu, dar nu asta conta foarte mult, ci liniștea, împăcarea cu sine și senzația de bine care venea de peste tot, și dinlăuntrul meu și de-afară. stăteam așa și trăiam binele fără să trebuiască să fac ceva, să trec râul eventual, dar ceva a început să mă deranjeze, niște chemări de foarte departe, adresate nu-mi dădeam seama cui, apoi am început să-nțeleg că pe mine mă chema cineva. cineva care părea speriat, i se simțea în voce sperietura, teama chiar, și o senzație de urgență am mai distins în acele chemări. am deschis ochii, ioana era cu chemările și am întrebat-o ce s-a-ntâmplat, de ce strigă. ți-ai pierdut cunoștința, acum ți-e mai bine? trebuia să realizez mai întâi cum de mi-am pierdut cunoștința, am știut tot timpul de mine, mă simțeam foarte bine. pe urmă am auzit țipătul mașinii serviciului de salvare și m-am simțit foarte prost că voi fi în centrul unei chestiuni de gen, cu agitație, cu oameni curioși și cu spital. și le-am avut toate astea.   


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu