joi, 13 februarie 2014

poezii din tinerețe. studii

scara

o știam de ani de zile era de piatră
era o scară oarecare
când m-am surprins atent și speriat
dacă nu mă poartă cumva la-ntâmplare.

nu mi-amintesc: urcam sau coboram?
ce mai conteaz-acum că s-a-ntâmplat.
și nici nu știu dac-o fi fost vreo scară
ce importanță are dac-a existat



text 1

nu se poate. nu pot să scap de spartani
sunt abia născut și mi-e pielea subțire
simt frigul de deasupra cum cade.
ca o mantie. și-acoperire

nu simt. doar un gest a decis
soarta trupului transparent diafan. cea
care viață mi-a dat suspina
că n-o să port scutul și lancea.

cum se apropie și câinii cum latră
cum urlă în piața luminată de rug.
cine să-mi spună unde este atena
sau care e veacul în care să fug


text 2


mi-adusseră o sabie mult cizelată și fină
cu care urma să despart capul de trup
la o crudă și păroasă jivină
poreclită-n bătaie de joc cantalup.

am refuzat cu un gest nobil și rece
și-am continuat să țip eli eli
au venit ucenici doisprezece
să mă-nvețe să tac
                              scardanelli


poezia

cum rodeau ei carnea mea suplă
un festin fără zeu și noroc
le-am atras atenția cu plă
cere ascunsă că-mi crește la loc







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu