vineri, 4 martie 2011

direct, dar fără ostentaţie

se întâmplă ceva cu limba română, se democratizează.
se încarcă de omenesc, de prospeţime
se scutură de impersonal, de oficial 
dar şi de rigoare, de rigiditate, de inexpresiv, de pudibond, de plicticos.

internetul şi blogurile şi saiturile literare contribuie din plin. îmi face mare plăcere să citesc bloguri scrise în noul limbaj colocvial, mă întreb dacă oamenii care le scriu ştiu că fac literatură de cea mai bună calitate, mă rog, doar limbajul ei, căci pt literatură mai trebuie şi idei şi viziuni şi altele, şi am impresia ori că nu ştiu, precum domnul acela j, ori că le iese doar atunci când nu îi crispează ideea că scriu. că SCRIU.

aş vrea să dau citate de pe bloguri cu mostre de limbaj din care aş putea citi fără să mă mai satur, dar deocamdată nu.

şi aş vrea să mai spun că nu aş cita, cum s-ar putea crede, din blogurile care-şi afişează vocabularul pe pagina de start, în varianta feminină, şi nici din corespondentul lui masculin.

adică, totuşi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu