vineri, 3 decembrie 2010

viaţa de rezervă


 pentru luiza, profa de istorie, colega mea                                                                                                      luni miercuri joi şi vineri trec ialomiţa cu autobuzul de şapte treizeci. umbra autobuzului cu imaginea mea la fereastră alunecă pe apa ca gheaţa. sâmbătă până la prânz  printre caiete deschise şi cărţi. din când în când scot picioarele de la căldură trec spre aragaz să-mi umplu iar ceaşca de cafea fără zahăr.
şi n-am cum să ignor televizorul din sufragerie care merge nonstop. de data asta e reportajul cu „greşeala fatală a româniei” cum zice comentatorul de limbă engleză tradus dedesubt. e un film despre trupele ruseşti în silezia care trebuie să se retragă chiar şi dacă înving
pentru că fronturile româneşti se prăbuşesc extrem de rapid  - s-a ajuns deja în moldova de sud -  şi strategii ruşi se tem să nu fie încercuiţi în şesul polon. o lume bâţâită cu preoţi cădelniţând pravoslavnic cu mustăţi firoscoase de generali şi ţarul trecând în revistă puhoiul de căciuli cu urechi. soldaţi cenuşii cotrobăind în gamele să hrănească-mi dau seama trupuri putrezite de mult. lume moartă  - istorie -  pâlpâind fără sunet în timp ce mă grăbesc cu ceaşca plină înapoi spre patul cald şi caiete.
şi chiar atunci un soldat aşează gamela jos la pământ zâmbeşte de sub pleaşca lui cu urechi pune lingura fix între dinţi şi se uită la
mine

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu