sâmbătă, 18 decembrie 2010

iarna

sărbătorile de iarnă vin ca un tăvălug, trebuie să te bucuri obligatoriu de primii fulgi de zăpadă, de primul colind, de prima bucată de şorici, de primul păhărel de tzouika de prune, de prima petardă de revelion, de primul ger adevărat de bobotează. şi apoi, gata, vine primăvara.
dar nu e atât de simplu.
după primii fulgi de zăpadă  - vă daţi seama cât mă abţin să nu zic fulgi de nea?- vin şi următorii, vine şi târmoceala de pe trotuar, vin şi coloanele de maşini blocate sub nămeţi pe marginea străzilor.
după şorici vine şi caltaboşul, vine în genere maţul ghiftuit cu de-ale porcului, porcării cum zic unii cu o glumă veche, la îndemână.
după primul păhărel, al doilea e obligatoriu, nu se poate fără soţ. iar pe urmă încerci să-ţi aminteşti unde ai rămas, la cu soţ ori fără.
despre competiţia petardelor de la miezul nopţii dintre ani, no comment.
toate astea vin ca un tăvălug pentru că nu lasă loc de intimitate şi reacţie personală. trebuie să le faci, trebuie să te bucuri cu toată lumea, măcar cu cât mai mulţi. trebuie.

4 comentarii:

  1. Vacanța este prea scurtă și obligația de a te distra supradimensionată... Plus alte probleme... D-aia m-am gândit să nu mai beau deloc de sărbători. Poate prind o două liniștite...

    RăspundețiȘtergere
  2. ce te faci daca te bucuri de primul fulg de zapada (ma straduiesc sa nu spun nici eu nea) in septembrie si de topirea ultimului prin mai?
    brad nu-mi iau ca ne interzice managerul cladirii sa purtam natural, asa ca-l folosesc pe cel de anul trecut, desi nu mi-ar trebui, am unul crescut chiar in fata terasei mai inalt decat toata cladirea, incarcat de zapada. Un brad adevarat cu radacini cu tot.
    Cu trebuie sa te bucuri e altfel, unii se bucura cand pot fi tristi si lasati in pace. Si nu ma intreaba nimeni cum m-am bucurat de sarbatori, ma intreaba cum am petrecut, pentru ca toata lumea petrece anul vechi catre cel nou, sau daca nu petrec sunt petrecuti, dar tot petrecere e.

    RăspundețiȘtergere
  3. sa stii ca daca ar fi dupa mine as interzice taierea si comercializarea bradutilor.
    cu ultima observatie perfect de acord, cam asta spun si eu

    RăspundețiȘtergere